fredag, december 10, 2010

"Oh the weather outside is frightful."

Herrarna har sprintat färdigt. Ferry hade en bättre tävling idag än förra veckan. Puh! En elfte plats är okej och han startar bara någon sekund efter Björndalen i jaktstarten imorrn och det är ju en ganska så bra rygg att ha framför sig.

I topp blev det norskt, ukrainskt och franskt. Ser man det så är det väl kanske bara just Ukraina som överraskar. Men om man sätter dit deras namn, Boe, Sednev och Boeuf, blir skrällen total. Två ungpluttar (Boe och Bouef) och en lite äldre veteran (Sednev), men fortfarande en stor överraskning med dessa tre namn i topp. Men jag tycker det är kul att det kommer fram nya namn i toppen och jag imponerades speciellt av den unga norrmannen. Han gjorde ett fantastiskt lopp trots ett ruskigt snöfall och en stark vind.

Om en och en halv timme är det dags för tjejerna att ta sig an sprintsträckan. Förhoppningsvis har snöfallet lugnat ner sig, dels för de som ska åka och skjuta men också för mig som ser på tv, för det är inte lätt att se någonting när flingorna faller tätt, tätt. Men som sagt, det är ett tag kvar så jag ska passa på att gå ut med Tara och sedan se Vampire Diaries. Jag är så jävla spänd på vad som händer i dagens avsnitt så det är nästan så att Tara får vänta. Men så taskig kan jag inte vara, haha.

Inga kommentarer: