fredag, augusti 07, 2009

"I'm sorry, I was just trying to... I was dialing another number."

Jag blev väckt av signaturlåten till Vänner och det innebär inte att jag både somnar och vaknar till vännerna, utan det innebär helt enkelt att min telefon ringer (någon som är chockad att jag har den låten som ringsignal?). Studsar upp och är alldeles förvirrad, men jag lyckas kolla numret, inget jag känner igen. Svarar med nyvaken grötig röst och möts av ett klick. Antingen hörde inte människan vad jag sa och blev rädd för den grötiga rösten eller så hade personen ifråga helt enkelt ringt fel. Hursomhelst vill jag bara säga att jag tycker det är väldigt taskigt att ringa och väcka en och sen bara lägga på. Visserligen var klockan nästan halv tolv, men ändå, jag sov ju faktiskt.

Inga kommentarer: