torsdag, januari 13, 2011

cleaning with my eyes closed.

Kanske inte så oväntat så slumrade jag till i soffan. Men bara några få sekunder då och då. Hann i alla fall se det mest viktiga i tävlingen, Ekholm åkte till sig en tredjeplats och det får vara väldigt godkänt.

Ögonen är inte särskilt öppna, men jag kan ju inte låta det stoppa resten av städrycket. Badrummet ska skrubbas, golven ska dammsugas och alla julgrejer ska åka ner i förrådet igen. Disken har jag ju faktiskt också kvar och hade även tänkt rolla sofforna så jag slipper hundhår i alla fall en stund. Men jag vette tusan hur mycket av detta som kommer bli gjort. Men jag ska göra mitt allra bästa för att hinna med allt innan ögonen säger stopp. Måste även gå ner och tvätta lite om en stund.

Tänk om jag inte hade varit så lat i veckan, då hade jag kunnat göra någonting tidigare i veckan, men är man trög så är man och nu sitter jag här med allt att göra. Dumma, dumma, dumma!

Inga kommentarer: