söndag, januari 02, 2011

my 2010: part one.

Januari:
Började året med jobb i dagarna tre. Step-In-cupen på Norrmalmia men på grund av lilltån stod jag på sidan om och hejade istället. Firade trettondagsafton på havsbadet. Såg en massa skidskytte. Gjorde äntligen comeback i gymmet och på planen efter en och en halv månads skada. Lillasyster (1) fyllde 19. Vaktade tenta med Liam Norberg. Jobbade halvtid. Blev en massa träning, tre-fyra dagar i veckan. I slutet av månaden var jag med i Domarcupen (vi förlorade). Åt palt en gång. Gjorde om bloggdesignen en gång.

Februari:
"Upptäckte" Vampire Diaries, vilket nästan tog över mitt liv. Elin anlände hem från två månaders semester i Thailand. Vi käkade middag hos Jocke och Zandra. Fick tandvärk från helvetet, vilket resulterade i träningsuppehåll. Var till tandläkaren för första gången sedan jag var 19 och fick ett snöre instoppat under tandköttet. Sandra bjöd upp på examensfest. Vinter-OS i Vancouver drog igång. "Tandsnöret" lossnade och värken med den. Lämnade in datorn på till "doktorn". Det blev en hel del multitaskande, OS, jobb och träning. Turneringen innebar många tidiga mornar. Ballerina Kladdkaka kom till oss. Fick en OS-mössa av mamma. I månadens slut hade Sverige kommit upp i elva OS-medaljer. Jag åt palt en gång.

Mars:
Månaden började med en lättare snöstorm. Lillebror fyllde 21. Plogkarmarna var höga som berg. Säsongens första träningsmatch i Arcushallen blev en förlust (1-3), men jag gjorde en assist. Eftersom bilen var i Jutis med Micke, fick jag låna en moppe av sväföräldrarna. Utomhusträningarna drog igång. Tog med mig Elin till Boden och visade upp hooden. Vi hade kick-off med laget i Boden. Tentavaktade med Anna Jansson. Drömde om att jag blev tillsammans med Danny (EMD) och Patrick Dempsey. Vaktade tenta med Camilla Ceder. Datorn kom tillbaka från "datorn". Årets första utomhusglass. Skidskyttevärldscupen avslutades. Lillasyster (2) fyllde 13. Mamma skickade en stor påse med påskgodis, med posten.

April:
Traditionsenligt firades påsken i Jutis. På hemvägen blev jag stoppad av polisen för första gången och fick blåsa (klarade mig). Det blev många tidiga mornar. Längtan till fredagarna var enorm (Vampire Diaries). Moa kom hem från ett år i Hongkong. Spelade träningsmatch, vilken vi förlorade. Pratade pensionssparande på banken och började spara. Hade vampyrmaraton med tjejerna, dryga fjorton timmars tevetittande i ett sträck. Lilla Enya föddes (20e). Blev mycket ensamt när Micke jobbade i Jutis. Kokade ägg utan vatten i kastrullen. Ännu en träningsmatch med förlust som följdes av lagfest. Spelade match med F95. Vaktade tenta en hel dag. Ännu en träningsmatch, men denna gång vann vi och jag fick mycket speltid. Firade valborg med mamma och lillebror i Boden. Gjorde om bloggen en gång.

Inga kommentarer: