söndag, januari 02, 2011

my 2010: part three.

September:
Garderobsrensning. Nedräkningen till Min dag började. Kräftskiva i Bersika. Match nr 10: förlust, 35 minuters speltid (sista matchen för säsongen). Vampyrmaraton med tjejerna (hela första säsongen, 22 avsnitt). Höll på att kvävas på jobbet på grund av te och skorpor (svalde för fort). Fick en hosta från helvete (höll i sig i mååånga veckor). Jag fyllde 26 år. Fotbollsavslutning i Luleå, hotellfrukost. Blev framröstade MVP (tillsammans med Jessika). Spelade bingolotto och vann 100 kronor. Började om att se Cityakuten igen. Tog med mig Tara till Gläntan.

Oktober:
Micke fyllde 25 år. Överraskningsmiddag på Golden Dragon. Lillebror och Terese flyttade till Kanada. Trerättersmiddag och fest med tjejerna. Första snön kom den 11e. Skogspromenad med Elin och hundarna. Jag och Micke firade fem år tillsammans. 40 årsfest i Arvidsjaur. Middag och bingolotto och Elin och Mattias. Lilla Minna föddes (27e). Halloween i Munksund, jag var soldat. Avslutade månaden med Twilight-maraton. Åt palt en gång.

November:
Började med "morgonens låt". Vi fick nya tidningar på jobbet, Norran, VK och Mora. Fotbollsträningen drog igång igen. Tara åt upp två lypsyl på två dagar. Storebror fyllde 31 år. Personalfest med temat "Ursäkta att jag är sen, men jag kommer precis från...", jag var läkare. Det snöade massor. Började se "Så mycket bättre". Lyckades äntligen koka risgrynsgröt (två misslyckade försök innan). Tjejfest hos Jecka. Målade barbordet vitt. Sydde om en klänning. Började med 30-dagarslistan. Började se The Big bang theory. Älskade mamma fyllde 50 år. Fick SPA-massage. Julpyntade. Avslutade månaden med 50 årsfest i Boden. Åt palt en gång. Gjorde om bloggen en gång.

December:
Började månaden med att göra cellprov. Skidskyttevärldscupen hade premiär. Började se årets julkalender; Hotell Gyllene (Kn)Orren. Vi fick ny tränare (Halleluja!). Gick på fotvård. Började se alla Harry Potter-filmerna. Åt julbord i Byske med svärfamiljen. Julfest med jobbet. Klädde granen. Det snöade så in i helvete. Tara började väcka mig på morgonen en vecka före jul. Spel- och fikamys med tjejerna hos Jonna. Gick med Micke och såg HP7 på bio. Sista dagarna innan jul är ett töcken av trötthet. Vaknade upp ensam på julafton för första gången i mitt liv. Firade jul utan Micke i Boden. Skruvade upp våran nya hallmöbel helt själv. Avslutade året i Munksund med vänner. Åt palt en gång. Gjorde om bloggen en gång.

Inga kommentarer: