måndag, januari 17, 2011

painful monday.

Var och handlade igår och handlade bland annat hundmat, en påse som väger fjorton kilo. Jag slängde upp den på axeln från bilen till dörren. Tänkte att det var det bästa sättet att transportera påsen framåt. Just då var det det bästa sättet eftersom jag även hade en mindre påse i ena handen och behövde öppna dörren med den andra.

Dock känns det idag att jag borde ha bett älskade komma ut och bära för jag har sjukt ont i axeln/nacken på vänster sida. Good God! Vaknade i natt av att jag hade skitont. Skit! Men det är inte så farligt och jag ska ta vetepåsen senare och värma upp musklerna så jag slipper ha ont.

Däremot kan jag ju säga att benen mår fint idag. Trodde de skulle vara omöjliga att röra, men icket. Det är ju i alla fall skönt. Men om en stund ska jag ut med Tara och med tanke på all jävla helvetes snö som föll igår, är det ju ännu mer att plumsa i och mina skoterskor är inte de smidigaste skorna, så risken är gode stor att benen får sig ännu ett träningspass.

Inga kommentarer: