söndag, november 30, 2008

första advent.

Sitter här i älskades nyaste myströja. Han har egentligen sagt att jag ska hålla mig borta från den (brukar ha en tendens att sno med mig hans myskläder så att han aldrig mer få ha dem själv), men han är inte hemma så jag tänkte att jag skulle passa på. Han är kvar i Umeå med pojkarna, men räknar att vara hemma senare idag (om de lyckas vara kördugliga vill säga).

Jag försöker få tag i min svärmor för att höra om hon ska på stan idag. Det är ju nämligen skyltsöndag och jag har varit på skyltsöndag så länge jag kan minnas (säkert innan jag kan minnas också) så det är tradition och det här året ska jag inte bryta det, men det är ju så mycket roligare att ha någon med sig.

Umeå var trevligt men pensionären Anna Lundberg har tappat stinget och jag var nykter, men det fanns en karaokebar som höjde humöret en hel del. Saknar verkligen något sådant i Piteå. Men det var grymt skönt att komma hem igår, jag har varit så trött, så trött. Men idag är jag pigg och glad och längtar efter min underbara karl. Men först ska jag umgås med svärmor, om jag får tag i henne förstås.

Inga kommentarer: