onsdag, november 05, 2008

My Determination.

Solen skiner idag igen och det var väldigt skönt ute faktiskt. Sov till lite efter nio och vaknade av mig själv och faktiskt ganska utvilad. Tack för det! Sedan tog jag mig en liten morgonpromenad, skulle gå förbi arbetsförmedlingen en snabbis, men det blev en hel halvtimme för de hade lite tjorv. Suck. Så promenaden blev en snabb en eftersom jag blev hungrig av att stå där och vänta på att de skulle fixa problemet.

Men nu har jag ätit och ska strax fortsätta skrivandet. Den ska bli färdig idag så att jag kan skicka in det redan nu och visa att jag faktiskt kan ta deadlines på allvar (min deadline är satt till på fredag, men det kan ju vara fint att skicka någon dag innan ibland, för att kompensera för alla andra deadlines jag missat).

Sen fick jag ett mycket, mycket trevligt sms igår av världens bästa svärmor. I flera dagar har jag gått och känt suget (inte ovanligt där, egentligen) och pratade med mamma och tänkte be henne stilla mitt sug när jag kommer dit på lördag. Men så är det nästan som om mina tankar har nått Enrisvägen, för vad ska jag få till middag idag? Jo, ni gissade alldeles rätt. Världens godaste maträtt. Inte illa!

Men nu ska jag sluta tänka på det och fortsätta skrivandet, för jag är fast besluten om att jag ska slippa börja 2009 med skolarbeten hängande över axeln. Så det så!

Inga kommentarer: