söndag, december 06, 2009

rockin' around the christmastree...

Då var premiärveckan av skidskytten över. En godkänd insats av Sverige, men det går att bli bättre. Men det var ju som sagt de första tävlingarna, så många återstår och framförallt OS i Vancouver i februari. Härligt!

Stafetterna idag blev inte riktigt som jag hade räknat med. Men ändå en godkänd insats. Killarna hade kunnat åka bättre men som sagt det finns tid för bättring. Men återigen blev jag sjukt imponerad av unge Lindström. Han kommer bli en riktig tung pjäs i svenska laget i framtiden. Damerna slutade på en mycket godkänd fjärdeplats efter att giganten Jonsson åkte som fan på sista varvet. Hon är helt makalös denna kvinna.

Ja, nu är det några dagars ledigt från skidskytten, men till veckan är det dags igen (tror jag, har inte så bra koll just nu). Kvällen ska jag fortsätta i soffan, jag är faktiskt lite bakis idag. Hm?! Nacken är stel som bara den så det blir inga större utsvävningar. Dock kan jag säga att jag hade två skor på mig när jag var iväg och körde tidigare idag. Härligt. Dock vet jag inte om det var så smart för det var inte skönt med lilltån i kläm, så jag måste nog vara utan sko ett par dagar till.

Jaja, jag ska se om älskade kan lyfta på arslet från datastolen och hjälpa mig att klä granen. Premiär för gran hemma hos oss. Riktigt mysigt med gran. Det är verkligen julstämning på det. Så nu ska jag se till att han kommer från datorn och hjälper mig det och kanske att jag kan få honom ifrån stolen ett tag efteråt också. Kanske ska locka med lite kramar och pussar?!

Inga kommentarer: