fredag, februari 26, 2010

like a stone.

Det blev en fjärdeplats för herrarna. Med tanke på att förväntningarna inte var särskilt höga var det ett bra resultat, men om man ser till hur det såg ut fram till stående skyttet på den tredje sträckan är det ett dåligt resultat. Jag har skrivit det många gånger i skidskyttestafettsammanhang (vilket långt ord), Mattias Nilsson är för dålig för en stafett. Men å andra sidan finns det ingen som kan åka istället. Men som sagt med tanke på förutsättningarna är det en bra fjärdeplats. Men att komma fyra är aldrig kul. Eller vad vet jag, jag har aldrig varit med i någon sådan tävling. Men jag kan tänka mig att det inte är särskilt kul.

Nu är det damernas andra åk i slalom och Maria Pietilä-Holmner ligger tydligen femma efter första så det ska bli kul att se om hon kan göra ett bra andra åk. Det kan ju kanske bli ytterligare en medalj för Sverige. Men det som är mest intressant i OS idag är det som händer vid midnatt. Sveriges curlingdamer spelar final mot Kanada och jag minns OS i Turin och svenskornas sista sten. Tänk om det kunde bli ett liknande spel ikväll?!

Inga kommentarer: