torsdag, februari 18, 2010

people in distress.

Curlingherrarna förlorade mot Kanada och de svenska skidskyttetjejerna fortsätter att hamna långt ner i listan. Inte så bra, inte så bra. Jag lider faktiskt med Helena Jonsson, det kan inte vara roligt när det går som det går. Men om fyra år när det är dags för OS i Ryssland (kommer inte ihåg var i Ryssland exakt) är hon äldre och har mer rutin. Visserligen är det några lopp kvar så kanske, man ska aldrig ge upp.

Något glädjande i allt detta är att Anja lyckades hålla sig på benen och har chans på en bra placering i den avslutande slalomen. Härligt. Hoppas bara vaden håller och att hon kan åka så in i helvete fort och bra mellan portarna för en svensk medalj till vore ju inte fel. Men å andra sidan ska herrarna köra sitt distanslopp (skidskytte) om ett tag och förhoppningsvis kan Ferry fortsätta visa var skåpet ska stå.

Det är lite paus i sportandet om ni undrar och älskade är och spelar innebandy så jag passar på att ha lite datortid. Haha, det känns lite knäppt att behöva tajma in datortid, men på något sätt känns det bra att vara utan dator, jag har blivit alldeles för beroende av den på senare tid så detta kan vara nyttigt för mig. Men nu ska jag faktiskt avsluta min datortid och återvända till soffan.

Inga kommentarer: