lördag, maj 15, 2010

familytime.

Fick ett tråkigt samtal av lovely lillebror tidigare idag och kände att han behövde mig. Så efter att vi ätit middag i Bersika (svärmors tacopaj, mumma!) åkte jag ut till stugan där han och mamma tillbringar helgen. Det blev några timmars tevetittande, skrattande, pratande och framförallt tröstande. Min älskade lillebror!

Precis då jag skulle fara hem öppnade sig himlen och regnet smattrade på plåttaket. Mindre kul. Men sen kom det ännu mer; blixtar och dunder. Jag är rädd för åska så det kändes sådär att köra hem, trots att jag vet att det är lugnt så länge man är i bilen. Men nog var jag lite skraj när jag såg blixtarna på himlen medan jag körde i stundtals ösregn. Men det gick bra trots stora regndroppar, blixtar och dålig sikt (rutan är lite som den är och mina ögon är inte bra i mörker). Puh!

Avslutningsvis vill jag be om ursäkt till alla de grodor som jag råkade köra över. Jag försökte verkligen väja, men ni var så många så det kan tyvärr ha kommit någon under däcken. Jag hoppas ni inte kommer att ge igen på något sätt och att ni tar hand om era skadade vänner. Återigen, jag ber om ursäkt!

Inga kommentarer: