onsdag, juni 16, 2010

confrontation.

Än så länge är ÖP sig lik. Trevligt. Hoppas bara det håller i sig. Men å andra sidan, varför skulle de har ändrat sig bara så där? Jaja, jag börjar bli lite nervös inför träningen eftersom jag äntligen ska ta tjuren vid hornen och låta folk veta vad jag tycker om saker och ting. Det ska bli skönt att äntligen släppa ut all irritation som har legat och grott alldeles för länge. Men jag är alltid lite nervös vid konfrontationer för jag vet inte hur jag kommer reagera och eftersom jag är av den sorten som börjar gråta ganska lätt när jag blir riktigt arg och förbannad, hoppas att jag kan hålla tårarna utanför diskussionen. Men det ska nog gå bra och som sagt det kommer ju vara ganska skönt att få rensa luften litegrann.

Tänkte bara innan jag avslutar säga något om fotbollsmatchen som spelades för en stund sedan, den mellan Spanien och Schweiz. Spanien vann EM för två år sedan och har varit en av förhandsfavoriterna och jag trodde absolut att de skulle gå obesegrade igenom gruppspelet. Men så fel man kan ha ibland. Ett skitmål för Schweiz gör att Spanien har noll poäng. Jag hann tyvärr inte se första halvlek, men det stod 0-0 vet jag i alla fall efter fyrtiofem spelade minuter och om jag inte hörde helt fel så var Spanien inte sådär övertygande som de brukar vara. Sen ångade schweizarna på i andra och det resulterade alltså i ett mål (dock ett skitmål men de räknas också). Jag trodde spanjorerna skulle vakna till efter det och visst blev det lite tempoväxling men inte så att det räckte hela vägen fram. Nu har de två på pappret relativt enkla matcher, men å andra sidan räknade åtminstone jag med att Schweiz skulle vara ett lätt motstånd. Så allt kan hända! Nu ska jag gå på toaletten innan det är dags att börja byta om. Wish me luck!

Inga kommentarer: