torsdag, juni 03, 2010

used my head.

Tyvärr förlorade vi även denna match. Damn it! Men resultatet (2-1) speglar absolut inte matchen. Vi var det bättre laget och hade bara otur vid deras mål. Sen tycker jag att de agerade väldigt barnsligt. I slutet (dryga två minuter kvar) fick vi en frispark (såg inte riktigt vad som hände) och en av deras tjejer fick gult kort. Men då började hon svära och kalla domaren fula saker så det röda kortet kom upp. Då sliter hon av sig matchtröjan och går till omklädningsrummet. Sandlådenivå!

Men det kom mer. En av deras tränare blev i detta skede väldigt arg och sparkade in ena skon på planen och sedan gick även han iväg. Jag stod mest och skrattade inombords för jag tyckte det var så patetiskt. De leder matchen och det återstår knappt någonting och då beter de sig som om de ligger under. Jag förstår ingenting! Men det är ju inte mitt problem egentligen, så jag ska inte slösa bloggord på det.

Min egen insats är jag faktiskt rätt nöjd med. Fick spela dryga tio minuter, vilket i vanliga fall skulle ha fått mig att gå i taket, men eftersom snoret och hostan är på besök (ni kanske tycker jag är dum som spelar match i regn när jag är förkyld, men jag ställer upp för laget eftersom vi var lite folk, sen om jag får sota för det här det tar jag imorrn) var jag väldigt tacksam för den lilla speltid jag fick. Jag hade inte orkat mer än så, haha.

I alla fall gjorde jag en jättesnygg nickskarv som hade kunnat resulterat i mål, men tyvärr inte. Jag brukar aldrig nicka, för jag är lite bollrädd. Men idag kände jag att det var dags och så snyggt det blev. Det hade ju i och för sig varit snyggare om det blivit mål, men jag kan inte göra så mycket eftersom det inte var jag som sköt. Men som sagt, jag är väldigt nöjd med den lilla speltiden, men kommer som sagt säkerligen få sota för det här imorrn. Men då får jag helt enkelt skylla mig själv!

Inga kommentarer: