fredag, juni 18, 2010

surprised.

Det blev inga fler mål i matchen mellan Tyskland och Serbien. Helt galet! Först förlorar Spanien mot Schweiz (i onsdags) och idag förlorar alltså Tyskland mot Serbien. Två skrällar måste jag nog ändå säga. Men samtidigt ska jag tillägga att Serbien inte är ett dåligt lag. De spelar bra fotboll och har snabba och kvicka spelare. Och sen spelade ju Tyskland med en man mindre större delen av matchen och det blev nog lite för jobbigt för resterande nio utespelare.

Tydligen hade dock Tyskland en straff, men den missade jag för jag var tvungen att skjutsa älskade till jobbet. Men som tur är så får man ju se såna saker en gång till (och säkert många gånger om innan det här VM:et är slut) i eftersnacket. Detta VM blir bara mer och mer spännande. Tyskland har kvar att möta Ghana (nästa vecka) och en vinst där är ju nästan ett måste för tyskarna om det inte ska bli en större skräll. Som sagt, spännande!

Uppdatering: Jag har nu sett straffen och det var ju en solklart straff eftersom Vidic tog med handen, men själva straffen var värdelös. Så jävla dålig straff han gör Podolski. Inte bra för Tyskland! Ghana möter förresten Australien imorrn och vinner de där blir det väldigt tufft i sista rundan.

Inga kommentarer: