fredag, juni 11, 2010

let the games begin.

Det står rätt så stilla på sidfronten just nu. Fick en kulturartikel från UNT precis som jag tänkte läsa in. Men VLT är sega, men å andra sidan vet jag ju det och är inte särskilt förvånad. Jag skulle snarare bli förvånad om de återstående elva sidorna dök upp samtidigt och väldigt snart.

Men på något sätt har det varit bra att det har varit sidstopp för det har gjort att jag har kunnat se Uruguay-Frankrike. En match som slutade 0-0. Första halvlek var ganska seg och tråkig och början på andra fortsatte i samma tempo. Men det blev lite bättre ju mer klockan gick. Men inget utav lagen kunde alltså göra mål. Frankrike hade flest lägen i slutet, men Uruguay har en killer backlinje. Vilket försvar alltså. Impressive!

Så nu är alltså fotbolls-VM igång. Eller ja, de körde igång tidigare idag men eftersom jag var på studentkalas missade jag öppningsmatchen (värdnationen Sydafrika-Mexico, en match som slutade 1-1) så för min del började VM genom den här matchen. Känns kul att det är igång. Det kommer bli många trevliga matcher och framförallt spännande att följa favoriterna (min personliga favorit är Italien, men det ska bli kul att se Argentina, Brasilien och Spanien så klart). Sportnörd som jag är ser jag fram emot en rolig månad! Att Sverige inte är med är självklart tråkigt, men de var inte tillräckligt bra och då ska man inte spela VM. Så är det! Jaja, nu ska jag gå och läsa lite Uppsalakultur.

Inga kommentarer: