måndag, juni 21, 2010

everything can happen.

Ännu en fotbollsmatch i detta VM är över, Chile-Schweiz (1-0). Jag har tyvärr inte kunnat se hela eftersom jag måste arbeta. Men jag har sett litegrann och min första reaktion är att jag inte riktigt förstår hur Spanien kunde förlora mot Schweiz. Det är helt ofattbart. Idag var de dåliga, sega och tråkiga. Visserligen hade de fått en spelare utvisad (jag missade detta, men har sett och hört om den efteråt och det var helt fel av domaren att ta fram det röda kortet) och det påverkar ju helt klart spelet, men Chile var kvickare och mer målhungriga. Helt sjukt att Chile nu har sex poäng, Schweiz tre och Spanien noll.

Honduras som är det fjärde laget i den här gruppen möter alltså Spanien senare ikväll (mitt under min träning, dåligt tajmat av de som lagt matcherna, haha) och Honduras ligger också på noll poäng efter sin förlust mot Chile i första matchen. Två nollpoängslag alltså och förlorar Spanien även denna match tycker jag nästan att de kan packa ihop och dra hem och skita i sista matchen, haha. Pinsamt vore det verkligen. Men allt kan hända i det här VM:et; Frankrike kan efter två matcher ligga på ett poäng, Tyskland kan förlora mot Serbien, Spanien kan förlora mot Schweiz och Italien kan spela oavgjort mot Nya Zeeland, så varför skulle inte Honduras kunna vinna mot Spanien?

Inga kommentarer: