tisdag, december 09, 2008

a bathtub awakening.

Sovmorgon my ass. Vaknade kring kvart i tio av att det ringde på dörren. Men det tog ett tag innan jag förstod var ljudet kom från. Öppnade och möttes av vaktmästaren. Det är ju väääldigt tur att man ser ut som man gör på morgonen. Not! I alla fall så skulle han riva ut duschkabinen. Även om klockan var tidig och jag var trött kände jag bara en sak, Jippie! Den är äcklig den där duschkabinen, varje gång jag duschat i den så känns det som om den ska rulla iväg.

Hursomhelst, han började skruva och jag la mig i sängen, men vad händer? Ja, förutom att borrandet håller mig vaken så blir jag kissnödig (chockerande), men kan ju inte gå på toa. Ligger och försöker fokusera bort det, men icket. Passar på att kissa när han gått iväg en sväng. Men inser sedan att det inte är någon idé att fortsätta sova. Det var min sovmorgon.

Men det är egentligen ganska värt det. För om en dryg halvtimme kommer vaktmästaren tillbaka med ett badkar. Jag är så glad, så glad. Äntligen kan jag bada badkar. Det ska bli så underbart! Däremot luktar det just nu inte gott från badrummet. Huvva! För att gå tillbaka till mitt bryska uppvaknande (ska vi bilda klubb, Jonna?) så är det kanske lika bra. Ska jobba på det andra jobbet imorrn och börjar tidigt, tidigt, så jag måste ju komma i säng tidigt, tidigt ikväll, så det kanske inte är så farligt att sitta här med svidande ögon och trött huvud.

1 kommentar:

J sa...

Haha, jaa det kan vi göra. Borra och böka på morgonen = inte ok!!