måndag, januari 26, 2009

deported.

Drygt två timmar tillbringade jag bland tidningspapper och flyttkartonger. Fingrarna blev svarta och det mesta är nerpackat. Känns skönt. Men vemodigt. Men det är nytt år och nya äventyr.

Sen har jag hunnit vara på stan en sväng och strosat. Hade tänkt köpa någonting, men som vanligt när jag vill köpa någonting finns ingenting som faller mig i smaken. Men det gör nog ingenting, då kan jag lägga pengarna på annat. Funderar på att åka in tidigt imorrn och försöka få mig en klipptid, för håret har inte fått en genomgång sen i somras. Behöver jag säga mer?

Denna vecka har jag tänkt vara lite duktig. Har skrivit en matlista för hela veckan och jag har tänkt följa den slaviskt. Idag stod det fiskpinnar, potatis och lite grönsaker på listan. Det var alldeles för längesen jag åt det och det smakade så fruktansvärt gott att jag knappt kan röra mig.

Annars är jag utvisad till sovrummet. Älskade ligger i soffan och har sovit hela dagen, men idag är jag inte lika less på honom för att han sover. Risken är stor att han har dragit på sig någon sorts förkylning eller något annat, så han får gärna sova och jag håller mig till sovrummet. Det blir nog bäst så.

Inga kommentarer: