fredag, januari 09, 2009

sick and tired of this shit.

Vaknade imorse med 38 graders feber och en igenmurad näsa. Snyter mig och försöker somna om. Omöjligt när kroppen värker och svetten rinner. Går upp och lägger mig i soffan. Micke vakade inatt (fråga mig inte varför) så jag ville ha lite sällskap. Vaknar en stund senare av att jag har dräglat (stavas det så?) på täcket. Kollar febern. Puh, den är nere på behaglig nivå. Men bara för det kan man inte studsa upp och aktivera sig. Nej, nej fortsätter liggandet även denna dag.

Börjar bli så förbaskat less på att inte orka göra någonting annat än att ligga i soffan och se serier. Det är verkligen inte kul att vara lat när man måste vara lat. Uttråkad och rastlös är mina nya namn. Men vad ska man göra när man svettas och fryser och har ett huvud som snurrar? Suck, suck, suck. Men någonting som är bra med denna dag är att det är säsongspremiär av Let's Dance och alla som känner mig vet ju att jag har ett extra gott öga till det programmet, så kvällen kanske inte blir så tråkig i alla fall. Sen har jag fått många nya avsnitt hem idag också.

Men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag mycket, mycket hellre skulle vilja vara uppe och röra på mig för att ligga i soffan är verkligen urtrist. Men, men det kommer ju nya dagar hela tiden och kanske om jag har tur så mår jag bättre om någon dag. Annars kommer det ju nya månader också, så den som väntar på någonting gott...