lördag, april 04, 2009

an evening to myself.

Idag har varit en ganska så lugn dag och det kommer det fortsätta vara. Började dagen bland hyllorna på Coop i jakt efter frukost och frukt till kvällens stundande fruktsallad. Efter frukost och mys i sängen träffade jag Jonna på stan och hängde med henne en stund för att sedan återgå till soffan och boken. Soffan kommer bli mitt tillhåll hela kvällen. Ska ha en mycket lugn och skön kväll helt ensam och förhoppningsvis hamnar jag i säng i en tidig timme så jag slipper vara alltför trött imorrn.

För imorrn, mina vänner händer det grejer. Jag ska spela min allra första fotbollsmatch sedan sommaren 2004. Det ska bli riktig kul och framförallt spännande. Så därav fruktsalladen ikväll. Istället för att äta godis, chips eller annat onyttigt dagen före match, ska jag vara duktig och vara nyttig. Har till och med köpt vindruvor att smaska på om fruktsalladen (och vaniljglass) inte tillfredställer mina behov. Och självklart ska jag dricka en massa vatten till, för vatten är bra. Till allt detta serveras nog en film eller något avsnitt av alla serier jag följer eller så läser jag ut boken. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Men hursomhelst kommer det bli en mycket trevlig och lugn stund för mig själv. Underbart.

Inga kommentarer: