lördag, juni 27, 2009

Achilles' tendon.

Det var den domarkarriären. Två matcher och sen var det över. Hur många gånger är det domaren som ligger med foten i högläge efter en match? Inte många skulle jag tro. Men då ska ju jag oftast vara lite mot strömmen. Hälsenan har på något sätt blivit ajaj. Det kan tänka sig att det har med allt det blåa som var på foten efter onsdagens match, men jag vet inte. Hur som helst är foten lindad och något mer viftande blir det inte för min del. Så knäppt.

Men det viftande jag hann göra gick bra. Lite nervöst precis innan, men det gick över. Det var inte så svårt att se offside eller inkasten. Resten skötte huvuddomaren. Skönt. Men snacka om att det var varmt att springa upp och ner hela tiden. Dock kom det några regndroppar och kylde ner, de var välkomna. Åskan som hägrade var dessvärre inte välkommen och som tur var höll den sig borta från oss i alla fall. Nu ska jag lägga upp foten på en stol och se lite Cityakuten innan jag ska tillbaka till planen och hålla min oskadda vänner sällskap.

Inga kommentarer: