fredag, juni 05, 2009

game, set, match.

Oj, oj, oj vilken underbar tennismatch. Söderling ledde med 2-0 i set, men chilenaren Gonzalez hämtade upp till 2-2. Avgörande set blev otroligt spännande då chilenaren ledde med 4-1. Men fantastiske Söderling hämtade upp fem games och lyckades vinna matchen med 3-2 i set. Helt underbart. Jag trodde det var möjligt efter två spelade set, men när det kom till det avgörande blev jag lite orolig. Svensken slarvade ganska mycket, men jag är sjukt imponerad av hans förmåga att vända. Grattis, Söderling!

Nu väntar dock antingen favoriten Roger Federer (Schweiz) eller Juan Martin Del Potro (Argentina) i finalen imorgon. Dessa två herrar ska spela nu. Men vem det än blir tycker jag att Söderling ska vara stolt och glad över sin turnering. Shit, varför ser jag inte tennis oftare?

Annars så blev det första alternativet. Jag blir upphämtad halv sex så jag ska göra i ordning det jag ska ta med mig och sedan byta om. Jag ser fram emot en härlig kväll med trevligt sällskap och mycket lekar (det ryktas om femkamp) och skratt. Vädret hade ju gärna fått vara bättre, men som ordspråket säger; det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Inga kommentarer: