lördag, juni 06, 2009

Du gamla, Du fria...


Yes, idag är det svenska nationaldagen. En röd dag i almanackan, en grön och vacker dag i drömmen och en grå dag i verkligheten. Vad hände egentligen med sommaren? Den var ju här förra helgen, varför försvann den bara? Det är nästan så att jag vill gråta.

Men gråta har jag inte riktigt tid med, för jag måste hosta hela tiden. Den fördömda hostan har gjort att jag hade svårt att somna igår, den väckte mig mitt i natten så jag var tvungen att dricka vatten och som om inte det var nog väckte den mig i morse också. Hostan och snoret var orsakerna till att jag inte fick sova längre än halv tio. Fördömt! Så nu sitter jag här med näsan full med nässpray (bra grejer) och en kopp te för att lindra min raspiga hals. Varför hostar man? Någon som vet?

Jaja, jag ska väl göra mig någon frukost, te är inget att leva på om man inte går på någon konstig diet vill säga och det gör jag verkligen inte. Sen får jag väl lägga mig i soffan och hoppas på något trevligt lördags-/nationaldagsprogram på tvn för att göra så lite som möjligt eller så får jag väl helt enkelt hosta mig igenom dagen. Värre saker har ju faktiskt hänt.

Inga kommentarer: