fredag, juni 12, 2009

"Oh, I forgot how much I love driving, I've got to get my licence renewed"!

När jag vaknade kändes dagen lite sådär. Men oj så fort saker kan ändras. Hipp som happ satt jag med älskade och Peter på Pentryts uteservering och åt lunch och tittade på förbiåkande nyblivna studenter. Sedan for jag i ilfart (det var inte meningen att det skulle vara ilfart, men det blir lätt så när jag kör längs E4:an) till Kallax för att hämta upp Jonna som befunnit sig i huvudstaden i veckan. Vi hamnade på Lyktan med en muffins och ett chokladwienerbröd och pratade om ditt och datt.

Nu sitter jag på jobbet och känner av variationen från igår. Klockan är inte ens åtta och jag har nästan femtio minuter inläst. Bra jobbat! Inte bara till mig utan också till redaktionen i Uppsala, idag gör de sitt jobb ordentligt. Det tackar jag ödmjukast för. Snart ska jag värma min panini som fick följa med från Statoil och se lite tv. Tror det blir Talang 2009 på fyran, något annat visas väl inte på fredagar längre? Ja, säkert på någon av de andra kanalerna, men här på jobbet har vi bara ettan, tvåan och fyran. Precis som på den gamla tiden.