lördag, juni 27, 2009

"Damn you ref! You burn in hell!"

Återigen en alldeles fantastisk dag. Alldeles blå himmel och hettan är olidlig. Men, kommer Anna få någon tid på balkongen idag? Svar nej! Tyvärr finns det baksidor med att spela fotboll i ett lag. Denna baksida visar sig idag.

Piteå har invaderats av fotbollsspelare från alla världens hörn och ska tävla om vem som är bäst. När matcher spelas behövs det inte bara elva man på planen från vardera lag, utan också tre domare (om man spelar elva-manna) som ska se till så att det hålls en bra nivå på spelet. En av dessa tre platser är min idag. Från klockan halv två till sent ikväll ska jag springa längs ena linjen med en flagga i handen och vifta lite då och då.

Låter det här som någonting roligt? Nej. Inte ens lite och speciellt inte när vädret är som det är. Jag har ju min egna lilla tävling; Bli brunare än lillebror (vilket är väldigt svårt för han blir brun bara av att stå inomhus och titta på solen) och då måste jag ligga i som bara den och medan man springer längs linjen blir man inte brun. Eller ja, de delar av kroppen som syns... Hm, vad tror ni folket skulle säga om en av linjedomarna sprang med bikini på sig?

Inga kommentarer: