fredag, juni 05, 2009

"Oh no, was I cleaning in my sleep again?"

Tänk vad man får saker gjorda om man bara gör dem. Nu är lägenheten fin igen, kommer kanske inte dröja så länge innan den ser ut som fan igen, men just för tillfället njuter jag av en nystädad och fin lägenhet. Alltid något. Nu måste jag nog äta någonting och sedan ska jag försöka klura ut hur jag ska göra ikväll.

På mitt jobb är det väldigt sällan alla är helt lediga. Det är alltid någon som jobbar, men som turligt är så är det ju en röd dag imorrn och därmed inga tidningar, vilket resulterar i att alla faktiskt är lediga. Underbart. Det ska firas med fest i en stuga i Hemlunda. Men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra. Ska jag dricka och försöka fixa skjuts eller ska jag vara en duktig flicka och vara nykter och köra bil själv? Det är ett mycket svårt val.

Men om jag väljer det första alternativet (någon måste det ju finnas som kan skjutsa en stackars flicka på fest?) måste jag fara in till systemet och handla lite flytande och det borde jag passa på att göra nu, för jag tänkte se lite tennis om en stund. Robin Söderling spelar semifinal i Franska Öppna (?) och det har inte hänt någongång. Men jag tänkte se om han kan ta sig ända fram till finalen. Men det borde han göra, jag menar han slog ju ut världsettan i kvartsfinalen Rafael Nadal!

Inga kommentarer: