söndag, juni 07, 2009

my first goal.

Yes, ännu en vinst är bärgad. 6-0 skrevs slutresultatet och det speglar matchen ganska så väl. De var inte alls särskilt bra och våran målvakt fick inte göra många ingripanden. Men tre poäng är alltid tre poäng. Men det roliga i allt detta är att jag fick göra mål. 5-0-målen blev till efter en spark från min fot (kommer dock inte ihåg om det var höger eller vänster, men det spelar mindre roll). Jag blev otroligt glad och är fortfarande väldigt glad. Har faktiskt aldrig gjort mål sen jag började spela divison 4-fotboll för en herrans massa år sedan (jag var kring 15-16 tror jag) så det var verkligen på tiden. Tjoho!

Nu är älskade och hämtar sin kusin Chrille som ska bo hos oss i sommar. Kommer bli trångt med tre stycken i våran tvåa, men det går nog bra. Chrille är en bra kille och håller efter sig väldigt bra så det ska nog inte vara några problem. Det är inte bara Chrille som följer med hem, även middagsmat. Det blir sen middag och jag blir verkligen inte förvånad om det är skräpmat. Men att min dryga nio åriga måltorka är över är värt att fira, då är skräpmat inte helt fel. (De kom precis hem och en Sunes-påsen står nu på bordet. Mums!)

Inga kommentarer: