lördag, mars 28, 2009

another exciting fight.

Vilken härlig jaktstart det blev. En norsk duell om första och andra plats och en svensk och tysk duell om platserna fyra-fem. Men jag tar det från början. Starten blev en pinsam historia när Björndalen inte fick starta när han skulle, så det blev omstart. Men efter det har det flutit på bra för norrmannen. Han fick tyvärr se sig omspurtad av kronprinsen och landslagskollegan Svendsen, men det var en spännande fight. Sen den svensk-tyska fighten drog tyvärr tysken (Greis) det längsta strået, men Ferry gjorde en mycket fin tävling. Men tyvärr blev det tillfälligt avbrott i slutet av tävlingen, men som tur var kom bilden tillbaka precis innan upploppet. Puh!

Nu är det en dryg timme innan det är damernas tur att jaga varandra och som vanligt ser jag fram emot en bra svensk tävling. Men allt kan hända, det vet jag efter ett otal skidskyttelopp. Men den timmen som återstår tänkte jag göra lite ärenden. Så jag ska klä på mig lite mer anständiga kläder, vill inte riktigt åka till stan i pyjamas, och fara in till stan en mycket snabb sväng. Just det, jag ska ringa Elin också. Så Elin om du läser det här, var beredd jag ringer snart!

Inga kommentarer: