måndag, mars 30, 2009

same, same but different.

De släppte iväg mig tidigare. Puh, det var skönt! Men de brukar tydligen göra så med vikarier och eftersom de visste att jag skulle köra till Piteå fick jag nog fara lite tidigare än vanligt. Men jag klagar absolut inte. Det jag däremot klagar på är det förbannade jävla vädret. Det har snöat nästan hela vägen hem, det slutade (åtminstonte toksnöa) lite efter Norrfjärden, men innan dess var det inte bra sikt. Fy fan säger jag bara, det är inte kul att köra 80 när det egentligen ska vara köras 110. Jaja, huvudsaken är ju att jag tog mig hem.

Om jobbet då... Ja, det är typ samma sak som på Darub, förutom att det är en annan tidning och att de sitter på tidningsredaktionen och får därför sidorna mycket fortare, eftersom de sitter vid samma bord som redigerarna. Men förutom dessa saker är det samma sak. Ska tillbaka imorrn och göra ett pass till. Sen får vi se. Hon (redaktören) frågade om jag var intresserad av att fortsätta under våren i alla fall (sommaren tror jag att jag väljer Piteå) och jag sa att i mån om tid så ställer jag upp. Men jag hoppas att jobben på Darub trillar in för att köra tur och retur till Luleå är inget jag vill göra många dagar.

Men, men, min mage är dum (eller så är det jag som är dum för att jag har gjort att den är lite svälld) så jag måste åtgärda detta på något sätt och sedan ta mig en nattmacka kanske. Sen får vi se om jag läser lite i min bok eller lägger mig och sover. Båda sakerna låter faktiskt lika lockande. Oväntat.

Inga kommentarer: