måndag, mars 09, 2009

a whole lot of hockey tonight.

Då var det avblåst i Coop Arena och göteborgarna går därifrån med stora leenden medan norrbottningarna får skärpa till sig om de ska vinna i Skandinavium på onsdag. En väldigt bra match tycker jag. Tomi Kallio blev matchhjälte med tre mål varav ett var en målvaktstavla av Modig och ett mål var i tom kasse. Luleå tappade skärpan i mitten av andra perioden och kom aldrig igen. Det var hafsigt och slafsigt i Luleåförsvaret och inte någon som tog för sig framåt. Visserligen var Johan Holmqvist grym i Frölundamålet, men Luleå fick aldrig någon bra chans att göra något åt resultatet.

Nu har jag bytt kanal för att följa slutet av matchen mellan Skellefteå och Linköping. Ställning just nu; 4-3 till Linköping. Domaren var nyss och videogranskade om det skulle bli en kvittering men icket. Det är några minuter kvar i Skellefte Kraftarena så jag ska se färdigt den här matchen, sen ska jag gå och kolla om vi har någon morot i kylskåpet. Jag fick ett enormt sug efter en morot (?) och förmodligen fortsätter jag följa tjejerna på Manhattan efter det. Det finns nog inte så mycket annat att ta sig för.

Inga kommentarer: