onsdag, mars 25, 2009

a woman's right to shoes.

Träningen gick bättre idag. Jag tror det beror på skorna. Struntade i de hemska innefotbollsskorna idag och tog de jag spelar innebandy i (det är skillnad om ni undrar) och det gick mycket bättre. Dock är min högra fot arg på mig av någon anledning (för många snabba vändningar?) så jag har ajaj, men ingenting som stoppar morgondagens innebandy. Däremot var träningen lite jobbigare än vanligt, men det är nog för att vi gjorde annan styrketräning och att jag var med på det mesta den här gången. Men jag börjar känna skillnad i orken nu och det gläds (hm?) jag av.

Men jag gjorde ett misstag när jag kom hem. Jag satte mig i soffan. Det var dumt för nu har jag svårt att ställa mig upp. Inte bara för att baksidan på högerlåret och högerfoten strejkar lite och inte heller bara för att Skellefteå spelar ännu en övertidsperiod i hockeyn (som de precis förlorade. Tyvärr!), utan helt enkelt för att det är grymt skönt att bara sitta ner för en gångs skull. Men jag tror att jag ska trotsa mina ömmande kroppsdelar och småhalta till duschen för sen väntar äppelpaj och vaniljglass innan sängen. Mums!

Inga kommentarer: