fredag, mars 06, 2009

I've filled out a list.

Snart ska jag börja klä på mig och fara och hämta upp Anette för lite häng med henne. Vi har inte setts sen förra året och det är alldeles för längesen. Det ska bli trevligt. Men innan jag ska göra allt detta snodde jag en lista från Jonna, dels för att jag ibland tycker om att fylla i listor och jag vet att vissa tycker om att läsa (en pik till en viss person, kan någon gissa vem? Haha...).

Hur gammal är du om fem år? 29,5.
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Ingen annan är vaken här hemma, så det har bara varit jag och datorn.
Hur lång är du? 173 cm.
Vilken är den senaste filmen du sett? 10 orsaker att hata dig (för ungefär miljonte gången, men Heath är ju så het!)
Vem ringde du senast? Mamma.
Vem ringde dig senast? Mamma.
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Jepp :-D Hihi men då ses vi halv två här längst ner på parkeringen :-P"
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på.. Ringa känns ibland bättre om det är mkt man vill säga, men sen jag köpte min nya mobil föredrar jag sms, haha...
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
När såg du senast din mamma? Oj, har faktiskt inte träffat min mamma sen mellandagarna förra året :( Men på söndag är det dags!
Vilken ögonfärg har du? Gröna.
När vaknade du i dag? Kring elva.
Vilken är din favoritjulsång? Kalles och hans vänner med Lars Vegas Trio.
Vilken är din favoritplats? Så länge datorn är med mig kan jag var varsomhelst, hahaha...
Vilken plats föredrar du minst? I en snöhög i sträng kyla.
Var tror du att du befinner dig om tio år? Det vet man aldrig, men förhoppningsvis sitter jag inte kvar på den här stolen...
Vad skrämde dig som barn? Mörker (still do) och hemska gubbar och varelser.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Tror det var någonting Micke sa eller gjorde igårkväll.
Hur stor är din säng? 160 x 200 cm.
Vem sov du senast tillsammans med? Micke.
Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på, ibland naken och ibland shorts och linne.
Hur många kuddar har du i sängen? Just nu har vi tre, en till mig och två till Micke.
Hur många landskap har du bott i? Två (om man räknar de två månaderna i Stockholm).
Vilka städer har du bott i? Boden, Piteå och Stockholm (se ovanstående fråga).
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Vintern; varma skor och strumpor, på sommaren är det skönt att vara barfota ibland.
Är du social? Det skulle jag nog säga att jag är, men det kan nog andra svara på mer.
Vilken är din favoritglass? Isglass en varm sommardag.
Vilken är din favoritefterrätt? Beror på vad jag är sugen på.
Tycker du om kinamat? Absolut.
Tycker du om kaffe? Usch, tvi, blä!
Vad dricker du till frukost? Ett juice glas eller en tekopp.
Sover du på någon särskild sida? Höger sida i sängen och på min högra sida (oftast).
Kan du spela poker? Det tror jag, det var så längesen.
Tycker du om att mysa/kela? Absolut!
Är du en beroendemänniska? Jo.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det tror jag inte.
Vill du ha barn? Absolut!
Kan du några andra språk än svenska? Yes.
Har du någonsin åkt ambulans? Jo, två gånger..
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet är lite roligare, även om bassängen brukar vara lite varmare.
Vad spenderar du mest pengar på? Snus eller mat
Äger du dyrbara smycken? Hahaha, köper de flesta smyckena på Dollarstore för 20-30 kr.. Hur fina och bra som helst!
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Många. Men just nu är det Mästarnas mästare och Let's Dance, som jag ser på tv. Andra serier/program ser jag på datorn.
Kan du rulla med tungan? Nej.
Vem är den roligaste människan du känner? Jag önskar jag kunde skriva Björn Gustafsson, men jag känner inte honom. Men några av pojkarna i gänget kan vara fruktansvärt roliga.
Sover du med gosedjur? Ibland får Fluffy sova med mig, men det var längesen nu.
Vad har du för ringsignal? I'll Be There For You - The Rembrandts (Vännerlåten)
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jo, en vit ullkappa med tillhörande mössa. Sen finns det säkert fler kläder hos mamma.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? En blyertspenna
Flirtar du mycket? Iså fall omedvetet och utan intentioner, har ju mitt på det torra.
Kan du byta olja på bilen? Har aldrig gjort det, men nog tror jag att jag kan det.
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.. (peppar, peppar)
Vilken var den senaste boken du läste? Snabba cash av Jens Lapidus.
Läser du någon dagstidning? Är jag ledig läser jag PT och NSD på internet, men jobbar jag blir det FK, UNT, VLT, ÖP eller PT (beror på vilken tidning jag är på).
Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning, men däremot hennes, som är en månadstidning (heter det så?).
Dansar du i bilen? Dansar med överkroppen och armarna iså fall, är lite trångt att ställa sig och dansa i bilen.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? RixFm, alltid!
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Introt till PT när jag jobbade i onsdags.
När var du i kyrkan senast? I höstas när Linniz och Simon gifte sig. Eller nu ljög jag, jag och Jonna var i kyrkan under Halloween för att tända ljus för mormor och Robert.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Min fysik- och mattelärare, Magnus och bildläraren Stefan var också bra.

Nu ska jag gå och börja klä på mig och sedan fara iväg. Hoppas jag har gett er några minuters tidsfördriv genom läsning av listan. Ses säkerligen senare!

1 kommentar:

J sa...

Hmm, vem kan det ha varit?? :P Jaa jag hade då et roligt tidsfördriv.. Hoppas du haft trevligt med anette. (gisar hon skrev smset också?) PUSS PUSS