söndag, februari 01, 2009

the awful war.

Så där ja. Biobesöket är avklarat. Filmen var... Hm... Helt okej. Men hela filmen igenom (dryga två timmar) satt jag och funderade varför jag aldrig har läst om överste von Stauffenberg och Operation Valkyria, när jag läste om andra världskriget på högstadiet. För det var baserat på en sann historia. Konstigt det där. Jaja, jag kan inte säga så mycket mer om filmen. Jo, en sak, Hitler (känns hemskt att skriva hans namn i bloggen) var engelsk. Är inte det lite underligt?

Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund och se lite roligare saker. Måste få någonting annat att tänka på än det smutsiga och fruktansvärda kriget. Godis har jag kvar och det känns bra. Så lite karameller och serier innan sängdags. Det låter som en bra avslutning på kvällen.

Inga kommentarer: