lördag, februari 28, 2009

cash, drugs and transportationproblems.

Idag har jag gjort ingenting. Legat i soffan mest hela dagen och läst och läst och läst. Det är en väldans bra bok jag har lånat, Snabba cash. Har inte riktigt hunnit läsa den när den kom ut och sen har det alltid varit någon före mig på biblioteket, men som tur var hade min kollega Richard boken så jag fick tillfälle att läsa. Mycket bra bok, som sagt. Men jag blev lite tung i huvudet av att bara ligga och läsa och ögonen blev lite konstiga av texten. Hm, något som är fel?

Funderar på vad jag ska äta till middag. Älskade hade tänkt att vi skulle äta potatisgratäng och en köttbit, men han är ute någonstans med pojkarna och grillar och gör vad vet jag och skulle inte hinna hem för att kunna äta middag med mig, eftersom jag ska iväg om någon timme. Men jag tror att jag ska värma på gårdagens middag, tacos. Bättre än ingenting och det behövs ingen som helst ansträngning från min sida eftersom det redan är färdigt. Bättre än så kan det inte bli. Kvällen sedan då, jo, schlagerfest (som vanligt) på jobbet med mina kollegor. Mycket trevligt. Eller åtminstone hoppas jag det, sist vi festade tillsammans var det grymt så jag hoppas på samma idag.

Nej, nu ska jag fixa mat och se om det finns något bra avsnitt av någon serie att se medan jag äter. Jag kanske hinner läsa något kapitel till innan det verkligen är dags att göra sig i ordning. Men dock kommer det ett problem lite senare när allt detta är gjort, hur ska jag ta mig till jobbet? Gå är uteslutet på grund av två saker, värken i benen (som blir bättre och bättre dock) och hur kul är det att gå ända dit upp alldeles ensam? Hm, får luska ut någon transportlösning. Någon som läser och kör bil ikväll och kan lösa mitt problem? Hör av er. Själv ska jag gå till köket nu.

Inga kommentarer: