tisdag, februari 24, 2009

will he die or will he help?

Min kära sambo har blivit förkyld och alla ni som antingen är killar eller har att göra med killar, vet att när en kille är förkyld är det inte långt från döden. Men bara när det kommer till saker de inte vill göra. Men har det med till exempel datorer att göra är de inte ens lite sjuka. Min sambo sitter just nu och spelar och lyssnar på hård och hög musik i vardagsrummet, medan jag försöker se lite serier inne i sovrummet, med stängd dörr.

Om en stund ska jag gå ut i köket och börja med middagen. Hade som förslag tidigare att Micke ska ta hand om potatisen och göra dem till mos när de fått koka färdigt. Han tyckte inte att det var någon bra idé för han är ju sjuk och lagade maten igår. Men jag tyckte att vi kunde hjälpas åt för en gångs skull och då fick jag ett "för en gångs skull?" till svar. Han tycker alltså att vi hjälps åt ofta i köket. Jag vet att han har fel och jag vet att han vet att han har fel. Men som kille har han ju aldrig fel, enligt honom själv. Känner någon igen sig?

Så nu ska jag gå ut i köket och se om jag kan börja lite med maten och jag ska insistera att han har hand om potatisen, jag kan till och med sätta igång kokningen så att hans arbeta inte börjar förrän om tjugo minuter, vilket betyder tjugo minuters mer spelande och diggande framför datorn och därmed tjugo minuter att bli dödligt sjuk på igen. Annars kan jag ju alltid sexvägra, det ska ju tydligen ge resultat. Har jag hört alltså.

Inga kommentarer: