tisdag, februari 17, 2009

"Guess who's doing laundry there to..."

Den här morgonen har varit konstig. Klockan ringde 06:00 och jag klev upp på en gång. Frivillligt, ska tilläggas! I lördags inleddes ju skidskytte-VM i Pyeongchang, Sydkorea och eftersom de är borta i Asien blir ju de svenska tv-tiderna väldigt tidiga. Så det blev så att jag missade helgens tävlingar (inget kul med tanke på att Helena Jonsson tog guld i jaktstarten i söndags), men idag hade jag inte tänkt missa någonting. Så mellan sex och åtta låg jag i soffan och såg kung Björndalen vinna sitt andra guld det här VM:et, med tre bom, vilket inte ska räcka egentligen. Men det bevisar ju bara hur jävla bra han är. Sen fick jag även se David Ekholm (som oftast brukar ligga lååångt ner i listan) göra sitt livs lopp och sluta femma efter bara EN bom på tjugo skott. Heja Ekholm!

Efter att tävlingen var avslutad och vinnarintervjun gjord, masade jag mig tillbaka till sängen och la mig ner. Kring tjugo i tio vaknade jag av att älskade vaknade och gosade mig i nacken. En underbar väckning, men jag undrar vad som har hänt med karln min, när han vaknar så här tidigt?! Jaja, jag ska inte klaga, det är ju skönt att han inte sover till middagen längre. Men nu har jag läst tidningen, ätit frukost och gjort morgonrutinerna på Internet (aftonbladet och en massa bloggar) och nu är jag rastlös. Redan! Det är konstigt. Hade tänkt ta mig en promenad, men foten är lite knäpp och jag tänkte spara mig till imorrnkväll (fotboll, förhoppningsvis) så jag tror det får bli tvätt idag. Kanske, om jag orkar röja i sovrummet. Men det är väl bättre än ingenting antar jag.

Inga kommentarer: