lördag, februari 07, 2009

a lot of time to kill.

Sitter här i soffan och ser herrarnas störtlopp i Val d'Isère, några åker fort och några åker ur. Det är helt galet. Inser också medan jag surfar runt på internet att min h-knapp på tangentbordet glappar. Använder jag verkligen bokstaven "h" så mycket? Så om ni märker att bokstaven saknas någonstans, vet ni orsaken.

Utanför fönstret snöar det. Ännu mer. Siffrorna på termometern visar på hemska siffror. Vaknade med snos i nacken (underbart!), men om snosaren var medveten om snosandet är svårt att avgöra för snarkningarna var höga och jobbiga bara sekunden efteråt. Älskade är ganska rolig när han sover. Ibland.

Funderar på vad jag ska göra fram till klockan blir fem. Efter det har jag kvällen ganska så planerad. Läsa, läsa, läsa, redigera, redigera, läsa, läsa, läsa... Och så vidare, fram till klockan tolv-ett i natt. Trevligt. Jo, självklart kommer jag att klämma in lite melodifestival mellan läsandet och redigerandet, det får man inte glömma.

Men som sagt, fram till klockan fem är det blankt. Serier är ju ett rätt bra alternativ och tidsfördriv, men jag funderar på om det finns någonting annat att göra. Att vara utomhus tror jag inte blir någon hit med tanke på temperaturen. Jaja, fortsätter jag att ordbajsa kan detta pågå i evigheter. Hm, kanske jag ska ordbajsa fram till klockan fem? Nej, nu slutar jag.

Inga kommentarer: