söndag, februari 08, 2009

from bad to okay.

Okej, arbetspasset började inte särskilt bra. Dörren in till redaktionen var låst. Låst?! Den är typ aldrig låst. Satte mig i foajén och försökte få tag i Valle, men denne man tyckte det var trevligare att prata med någon annan än mig i telefonen och inte hade jag något nummer till någon annan. Sen kom nästa bakslag, batteriet i telefon höll på att dö ut och hade jag laddaren med mig? Det var bara att åka hem igen och sätta i laddaren och leta upp ett nummer för att kunna komma in.

Det löste sig efter många om och men, men jag blev en timme sen, men jag hann ändå klart till drygt tolv och jag hann se alla bidragen i melodifestivalen. Bra jobbat! Sen tänkte jag att jag skulle försöka övervinna min mörkerrädsla så jag valde den studio jag vanligtvis sitter i, längst in i korridoren. Ha, vad säger ni om det alla spöken som bor på jobbet, det trodde ni inte va? Men sen jag kommit in och började läsningen har det gått som smort. Känns skönt. Dock är ryggen förbannad så in i helvete på mig för att jag inte kan sitta ordentligt. Men en värktablett och lite massage blir den glad igen.

Nu ska jag invänta fyllisen till sambo. Antingen får jag hämta honom i stan eller så får jag vänta i onödan. Man vet aldrig med honom en lördagkväll. Allt kan hända. Men jag ska i alla fall ta på mig mjukisbyxorna och tjocksockarna, ta en värktablett, dricka vatten och sätta mig med massagen i soffan. Sen får det bli som det blir.

Inga kommentarer: