söndag, maj 31, 2009

mother's day.

Termometern visar på 28.3 grader, himlen är klarblå och fåglarna kvittrar. Vad gör jag då? Jo, jag sitter inomhus och dricker varmt te med honung. Känns inte alls som att det passar ihop. Men idag är halsen ännu ondare än tidigare dagar. Jag tänkte skriva raspigare, men jag har inte pratat ännu så jag vet inte. Jag vågar helt enkelt inte öppna munnen och prata, så om ni vill mig något idag, skicka ett sms för annars kan vi inte kommunicera.

Jag tänkte dricka mitt te och se klart avsnittet som aldrig blev färdigt igår. Sen drar jag ut till stugan till mamma och katten. En stund i solen kanske det blir, sen skjutsar jag hem henne igen och kanske, man vet aldrig så hinner jag hem så att jag kan äta middag ute på Enrisvägen. Men bara kanske. Just ja, får inte glömma blommor till mamma. Inte ni heller, idag ska ni ta hand om era mammor. Jag är så snäll att jag ställer upp som privat chaufför, vad gör ni för era mammor?

Inga kommentarer: