fredag, maj 01, 2009

what day is it today?

Har suttit ute på balkongen i minst två och en halvtimme idag och det var helt fantastiskt. Men så ringde de från jobbet så det var bara att göra i ordning lite plättar för att ta med sig och sedan fara iväg och arbeta. Så nu sitter jag här och som vanligt väntar jag på att sidor ska ramla in. Men å andra sidan är klockan bara sex så det är ju inte så farligt än så länge.

Gårdagen blev faktiskt bättre och bättre. Vi satt vid vattentornet i Munksund och grillade, drack och umgicks. Det var mycket trevligt. Sedan lekte vi också, eller snarare tävlade, och årets vinnare blev Funky så nästa år är det han som står för lekarna. Årets lekledare Sandra och Peter ska ha en stor eloge för lekarna de hade satt ihop, det var riktigt kul. Kvällen slutade med en promenad hem till Durrnäs och klockan var exakt 04:17 när jag klev in i sovrummet. En mycket lyckad kväll och jag är glad att jag har så bra vänner som kan muntra upp en när man är på dåligt humör.

Nu tror jag att jag ska lösa lite mer korsord i väntan på lite sidor, sen måste jag nog äta mina plättar och drottningsylt för hungern börjar göra sig till känna. Fan, det känns som söndag och det är inte bra. Speciellt inte när man ska läsa in tidning, jag måste verkligen vara uppmärksam så att jag inte råkar säga måndag istället för lördag, för då blir det väldigt förvirrande för de söta små prenumeranterna. Inte för att jag vet om de är söta och små, men när jag tänker på vilka som lyssnar på tidningen, tänker jag på gamlingarna på mitt gamla jobb och de var små och söta.

1 kommentar:

Moa: sa...

Haha jag har inte heller nån koll på dagarna, helt förvirrad pga jetlaggen! :)